Nowości w KonektoSmart

Platforma KonektoSmart ciągle się rozwija. Systematycznie wprowadzamy nowości i usprawnienia, zarówno w panelu biura, jak i w panelu klienta. Zmiany wynikają z dostosowania do aktualnych przepisów i z ewaluacji systemu, prowadzonej z biurami rachunkowymi współpracującymi z nami. Wprowadzane usprawnienia są odpowiedzią na potrzeby i propozycje naszych klientów.  

Zobacz, co wprowadziliśmy w systemie w kolejnych miesiącach. Zaglądaj tu regularnie, bo informacja o nowościach będzie na bieżąco uzupełniana.

Szczegółowe informacje o wprowadzonych nowościach wraz z instrukcją jak z nich korzystać, znajdziesz w linkach zamieszczonych pod wpisem z danego miesiąca.

październik 2020

  • OCR dokumentów – bezpłatne udostępnienie modułu OCR w wersji BETA do testowania i opiniowania.
  • Zmiany w module Faktury 
    • dodana możliwość jednoczesnego włączenia i wyłączenia modułu faktur wielu użytkownikom,
    • umieszczono przycisk dla klienta do powiadomienia biura o chęci skorzystania z pełnej wersji modułu,
    • dodano identyfikator podatkowy – Inny do wpisywania przy wystawianiu faktur dla firm spoza Unii Europejskiej.
Więcej informacji:

Zmiany wdrożone w październiku

wrzesień 2020

  • Przypisywanie klientów do pracowników biura – dodana opcja ograniczenia widoczności firm obsługiwanych przez biuro tylko do tych, które dany pracownik ma przypisane. Od biura zależy, czy opcja ta będzie włączona.
  • Aktywacja konta przez użytkownika – w panelu biura dodana możliwość szybkiej wysyłki liku aktywacyjnego i podgląd, do którego z klientów  link został wysłany oraz kto aktywował konto w systemie.
  • Logowanie do KonektoSync – wprowadzone logowanie imienne pracownika biura.
  • Dodawanie plików – możliwość dodawania plików danych z rozszerzeniem *.sta.
  • Synchronizacja danych z programu Optima – uwzględnione pobieranie kosztów i przychodów.
  • Panel główny pracownika biura – zmiana wyglądu panelu: 
    • widoczne są firmy przypisane do pracownika,
    • dodana zakładka Zestawienia, w której pracownik biura widzi przypisane do niego firmy.
  • Zmiany w module Faktury – dodane zostały opcje wymagane przez zmiany w przepisach:
    • kody GTU – do wyboru podczas wystawiania faktury,
    • generowanie pliku JPK_VAT.
Więcej informacji:

Zmiany wdrożone we wrześniu

sierpień 2020

  • Integracja z programem księgowym – dodana synchronizacja danych z programami księgowymi – Rewizor GT, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Gratyfikant nexo, Wapro i Ognik
  • Dodawanie i pobieranie plików – biuro księgowe i jego klienci mogą: 
    • pobierać z systemu kilka dokumentów w jednym pliku PDF,
    • dodawać do systemu dokumenty o rozszerzeniu txt, csv i mt940.
  • Komunikacja z klientem – w mailu z dokumentami zostały zamieszczone dodatkowe informacje o tym, na jaki miesiąc i do jakiej kategorii dodany został dokument.
  • Utworzenie tabeli kontrolnej w zakładce Zestawienia – zawiera wszystkie zbiorcze dane zawarte w systemie – tabela do samodzielnego konfigurowania. 
  • Rozszerzenie dostępnych opcji:
    • W KonektoSync dodano możliwość pobierania danych o składkach ZUS z programu Optima.
    • dodano możliwość pobierania i wysyłania informacji o podatku PIT-8AR i VAT-9M.
    • W panelu głównym wyświetlony zostanie prefix, gdy biuro otrzyma nowe dokumenty od firmy, która ma przypisany prefix w systemie.
Więcej informacji:

Zmiany wdrożone w sierpniu – cz I

Zmiany wdrożone w sierpniu – cz II

lipiec 2020

  • Integracja z programem księgowym – dodana synchronizacja danych z programami księgowymi Ramzes i Enova365.
  • Ustawienia wysyłania wiadomości  – dodane pole mailowe dla pracownika, który chce używać innego maila, niż podany był przy rejestracji.
  • Wystawianie faktur
    • do formularza dodane pole z adresem e-mail kontrahenta, który nie jest  widoczny na wygenerowanej fakturze,
    • zmiana tekstu na wystawianej fakturze przy zwolnieniu z VAT,
    • możliwość wysłania przez klienta przypomnienia o niezapłaconej fakturze wraz z fakturą w załączniku.
  • Komunikacja z klientem 
    • dodana możliwość włączenia przesyłania kopii wiadomości do klientów na adres biura; 
    • zmieniona treść powiadomienia o dostarczeniu dokumentów.
  • Ulotka dla klientów biura – dodana w stopce na stronie KonektoSmart.
  • Przesyłanie dokumentów – rozszerzenie plików możliwych do przesłania o pliki formacie ddd (dane z tachografu) i iban.
  • Ustawienia danych firmy
    • pole prefix zwiększone do 20 znaków,
    • możliwość identyfikowania wspólników po numerze PESEL.
  • Terminy płatności – ustalenie terminów zapłaty podatków i składek ZUS z uwzględnieniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Więcej informacji:

Zmiany wdrożone w lipcu – część 1

Zmiany wdrożone w lipcu – część 2

czerwiec 2020

  • Informacje o firmie – dodany prefix przed nazwą firmy.
  • Informacje o zestawieniach – dodane sumy roczne w miesięcznych zestawieniach przesłanych klientowi e-mailem.
  • Przesyłanie zestawień – wprowadzona możliwość przesłania pojedynczych informacji o zatwierdzonych podatkach i składkach.
  • Globalne ustawienia KonektoSync – dodana opcja umożliwiająca ustawienie programu dla wszystkich firm z listy, z którego  mają być aktualizowane dane o składkach ZUS, podatkach i zestawieniach.
  • Integracja z programem księgowym – dodana synchronizacja danych z programami księgowymi Finka KPR i Super Księga Podatkowa.
  • Dokumenty firmy 
    • wprowadzone zróżnicowanie szarym kolorem dokumentów dodanych przez biuro;    
    • dodana opcja informacji kto i kiedy pobrał dokument; 
    • wprowadzona możliwość automatycznego informowania klienta o nowych dokumentach przesłanych przez biuro.
  • Wystawianie faktur – dodany nowy typ faktury VAT marża.
Więcej informacji:

Zmiany wdrożone w czerwcu

maj 2020

Zmiany dla klientów biur rachunkowych

  • Dokumenty 
    • na liście wprowadzona ikona informująca o zatwierdzeniu dokumentu przez biuro lub jego odrzuceniu; 
    • na liście dodana ikona z informacją o komentarzu dodanym przez biuro księgowe;
    • wprowadzona możliwość usuwania i pobierania pojedynczych dokumentów lub ich spakowanych pakietów;
    • dodana możliwość zmiany widoku dokumentów w aplikacji mobilnej;
    • wprowadzona możliwość dodawania dokumentów o rozszerzeniu xml.

Zmiany w panelu biura rachunkowego

  • Dokumenty 
    • zmieniony wygląd podglądu dokumentów i jego opcje;
    • dodana opcja przenoszenia dokumentu na inny miesiąc i usuwania go z tego samego poziomu;
    • wprowadzona możliwość zmiany statusu dokumentu z poziomu podglądu na “odrzucono”;  
    • na liście dodana możliwość usuwania i pobierania dokumentów;
    • z pozycji listy wprowadzona opcja osobnej lub grupowej zmiany typu dokumentów, statusu oraz przeniesienia ich na inny miesiąc;
    • na liście dodana informacja kto przesłał dokument – biuro czy klient;
    • na liście wprowadzona ikona informująca o zatwierdzeniu dokumentu przez biuro lub jego odrzuceniu; 
    • dodana opcja pozwalająca na zmianę widoku dokumentów z miniatur na listę.

Zmiany dla biura i dla klientów

  • Dokumenty
    • wprowadzona informacja o ilości dodawanych plików w danej kategorii i plików, których nie można przesłać;
    • dodany pasek postępu z informacją z liczbą  wysłanych dokumentów.
  • Wystawianie faktur – dodany przycisk umożliwiający rozliczenie całości, gdy wcześniej była wystawiona faktura proforma.
  • Chat z zespołem KonektoSmart – wprowadzony dodatkowy kanał komunikacyjny na stronie głównej i blogu.
Więcej informacji:

Zmiany wdrożone w maju

kwiecień 2020

  • Dodawanie dokumentów przez klienta
    • możliwość dodawania dokumentów do innego miesiąca niż aktualny i opisu dokumentu przy jego dodaniu;
    • możliwość dodawania dokumentów z różnych zakładek; 
    • dodane dodatkowe pole “typ” w dokumentach “Innych”;
    • wprowadzone nowe formaty przesyłanych plików dokumentów – pdf, doc, odt, xls, ods, jpg, jpeg, gif, png, tiff, zip.
  • Opcje dokumentów
    • dodany kalendarz zakresowy do filtrowania dokumentów i możliwość wyszukiwania dokumentu danego typu; 
    • możliwość usuwania tylko tych dokumentów, które klient sam dodał.
  • Link aktywacyjny – możliwość ponownego przesłania klientowi.
  • Dodawanie użytkownika – wprowadzona możliwość dodania użytkownika bez podania adresu e-mail.
  • Dodawanie dokumentów przez biuro księgowe 
    • możliwość przesyłania klientom dokumentów i dodawania do nich opisów;
    • opcja dodawania dokumentów na inny niż aktualny miesiąc;
    • dodane dodatkowe pole “typ” w dokumentach “Innych” z możliwością własnego definiowania typu.
  • Przenoszenie dokumentów – możliwość przenoszenia dokumentów do dowolnego miesiąca.
  • Widok dokumentów – dodany  widok listy dla dokumentów sprzedażowych i zakupowych.
  • Masowe akcje na dokumentach – możliwość zatwierdzania i usuwania grupowego dokumentów.
  • Wystawianie faktur – zmiana w generowaniu nazwy pliku dla faktur na numerfaktury nazwakontrahenta.pdf.
Więcej informacji:

Zmiany wdrożone w kwietniu