Platforma KonektoSmart ciągle się rozwija. Systematycznie wprowadzamy nowości i usprawnienia, zarówno w panelu biura, jak i w panelu klienta. Zmiany wynikają z dostosowania do aktualnych przepisów i z ewaluacji systemu, prowadzonej z biurami rachunkowymi współpracującymi z nami. Wprowadzane usprawnienia są odpowiedzią na potrzeby i propozycje naszych klientów.
Zobacz, co wprowadziliśmy w systemie w kolejnych miesiącach. Zaglądaj tu regularnie, bo informacja o nowościach będzie na bieżąco uzupełniana.
Szczegółowe informacje o wprowadzonych nowościach wraz z instrukcją jak z nich korzystać, znajdziesz w linkach zamieszczonych pod wpisem z danego miesiąca.
październik 2020
- OCR dokumentów – bezpłatne udostępnienie modułu OCR w wersji BETA do testowania i opiniowania.
- Zmiany w module Faktury
- dodana możliwość jednoczesnego włączenia i wyłączenia modułu faktur wielu użytkownikom,
- umieszczono przycisk dla klienta do powiadomienia biura o chęci skorzystania z pełnej wersji modułu,
- dodano identyfikator podatkowy – Inny do wpisywania przy wystawianiu faktur dla firm spoza Unii Europejskiej.
Więcej informacji:
Zmiany wdrożone w październiku
wrzesień 2020
- Przypisywanie klientów do pracowników biura – dodana opcja ograniczenia widoczności firm obsługiwanych przez biuro tylko do tych, które dany pracownik ma przypisane. Od biura zależy, czy opcja ta będzie włączona.
- Aktywacja konta przez użytkownika – w panelu biura dodana możliwość szybkiej wysyłki liku aktywacyjnego i podgląd, do którego z klientów link został wysłany oraz kto aktywował konto w systemie.
- Logowanie do KonektoSync – wprowadzone logowanie imienne pracownika biura.
- Dodawanie plików – możliwość dodawania plików danych z rozszerzeniem *.sta.
- Synchronizacja danych z programu Optima – uwzględnione pobieranie kosztów i przychodów.
- Panel główny pracownika biura – zmiana wyglądu panelu:
- widoczne są firmy przypisane do pracownika,
- dodana zakładka Zestawienia, w której pracownik biura widzi przypisane do niego firmy.
- Zmiany w module Faktury – dodane zostały opcje wymagane przez zmiany w przepisach:
- kody GTU – do wyboru podczas wystawiania faktury,
- generowanie pliku JPK_VAT.
Więcej informacji:
sierpień 2020
- Integracja z programem księgowym – dodana synchronizacja danych z programami księgowymi – Rewizor GT, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Gratyfikant nexo, Wapro i Ognik
- Dodawanie i pobieranie plików – biuro księgowe i jego klienci mogą:
- pobierać z systemu kilka dokumentów w jednym pliku PDF,
- dodawać do systemu dokumenty o rozszerzeniu txt, csv i mt940.
- Komunikacja z klientem – w mailu z dokumentami zostały zamieszczone dodatkowe informacje o tym, na jaki miesiąc i do jakiej kategorii dodany został dokument.
- Utworzenie tabeli kontrolnej w zakładce Zestawienia – zawiera wszystkie zbiorcze dane zawarte w systemie – tabela do samodzielnego konfigurowania.
- Rozszerzenie dostępnych opcji:
- W KonektoSync dodano możliwość pobierania danych o składkach ZUS z programu Optima.
- dodano możliwość pobierania i wysyłania informacji o podatku PIT-8AR i VAT-9M.
- W panelu głównym wyświetlony zostanie prefix, gdy biuro otrzyma nowe dokumenty od firmy, która ma przypisany prefix w systemie.
Więcej informacji:
Zmiany wdrożone w sierpniu – cz I
Zmiany wdrożone w sierpniu – cz II
lipiec 2020
- Integracja z programem księgowym – dodana synchronizacja danych z programami księgowymi Ramzes i Enova365.
- Ustawienia wysyłania wiadomości – dodane pole mailowe dla pracownika, który chce używać innego maila, niż podany był przy rejestracji.
- Wystawianie faktur
- do formularza dodane pole z adresem e-mail kontrahenta, który nie jest widoczny na wygenerowanej fakturze,
- zmiana tekstu na wystawianej fakturze przy zwolnieniu z VAT,
- możliwość wysłania przez klienta przypomnienia o niezapłaconej fakturze wraz z fakturą w załączniku.
- Komunikacja z klientem
- dodana możliwość włączenia przesyłania kopii wiadomości do klientów na adres biura;
- zmieniona treść powiadomienia o dostarczeniu dokumentów.
- Ulotka dla klientów biura – dodana w stopce na stronie KonektoSmart.
- Przesyłanie dokumentów – rozszerzenie plików możliwych do przesłania o pliki formacie ddd (dane z tachografu) i iban.
- Ustawienia danych firmy
- pole prefix zwiększone do 20 znaków,
- możliwość identyfikowania wspólników po numerze PESEL.
- Terminy płatności – ustalenie terminów zapłaty podatków i składek ZUS z uwzględnieniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Więcej informacji:
Zmiany wdrożone w lipcu – część 1
Zmiany wdrożone w lipcu – część 2
czerwiec 2020
- Informacje o firmie – dodany prefix przed nazwą firmy.
- Informacje o zestawieniach – dodane sumy roczne w miesięcznych zestawieniach przesłanych klientowi e-mailem.
- Przesyłanie zestawień – wprowadzona możliwość przesłania pojedynczych informacji o zatwierdzonych podatkach i składkach.
- Globalne ustawienia KonektoSync – dodana opcja umożliwiająca ustawienie programu dla wszystkich firm z listy, z którego mają być aktualizowane dane o składkach ZUS, podatkach i zestawieniach.
- Integracja z programem księgowym – dodana synchronizacja danych z programami księgowymi Finka KPR i Super Księga Podatkowa.
- Dokumenty firmy
- wprowadzone zróżnicowanie szarym kolorem dokumentów dodanych przez biuro;
- dodana opcja informacji kto i kiedy pobrał dokument;
- wprowadzona możliwość automatycznego informowania klienta o nowych dokumentach przesłanych przez biuro.
- Wystawianie faktur – dodany nowy typ faktury VAT marża.
Więcej informacji:
maj 2020
Zmiany dla klientów biur rachunkowych
- Dokumenty
- na liście wprowadzona ikona informująca o zatwierdzeniu dokumentu przez biuro lub jego odrzuceniu;
- na liście dodana ikona z informacją o komentarzu dodanym przez biuro księgowe;
- wprowadzona możliwość usuwania i pobierania pojedynczych dokumentów lub ich spakowanych pakietów;
- dodana możliwość zmiany widoku dokumentów w aplikacji mobilnej;
- wprowadzona możliwość dodawania dokumentów o rozszerzeniu xml.
Zmiany w panelu biura rachunkowego
- Dokumenty
- zmieniony wygląd podglądu dokumentów i jego opcje;
- dodana opcja przenoszenia dokumentu na inny miesiąc i usuwania go z tego samego poziomu;
- wprowadzona możliwość zmiany statusu dokumentu z poziomu podglądu na “odrzucono”;
- na liście dodana możliwość usuwania i pobierania dokumentów;
- z pozycji listy wprowadzona opcja osobnej lub grupowej zmiany typu dokumentów, statusu oraz przeniesienia ich na inny miesiąc;
- na liście dodana informacja kto przesłał dokument – biuro czy klient;
- na liście wprowadzona ikona informująca o zatwierdzeniu dokumentu przez biuro lub jego odrzuceniu;
- dodana opcja pozwalająca na zmianę widoku dokumentów z miniatur na listę.
Zmiany dla biura i dla klientów
- Dokumenty
- wprowadzona informacja o ilości dodawanych plików w danej kategorii i plików, których nie można przesłać;
- dodany pasek postępu z informacją z liczbą wysłanych dokumentów.
- Wystawianie faktur – dodany przycisk umożliwiający rozliczenie całości, gdy wcześniej była wystawiona faktura proforma.
- Chat z zespołem KonektoSmart – wprowadzony dodatkowy kanał komunikacyjny na stronie głównej i blogu.
Więcej informacji:
kwiecień 2020
- Dodawanie dokumentów przez klienta
- możliwość dodawania dokumentów do innego miesiąca niż aktualny i opisu dokumentu przy jego dodaniu;
- możliwość dodawania dokumentów z różnych zakładek;
- dodane dodatkowe pole “typ” w dokumentach “Innych”;
- wprowadzone nowe formaty przesyłanych plików dokumentów – pdf, doc, odt, xls, ods, jpg, jpeg, gif, png, tiff, zip.
- Opcje dokumentów
- dodany kalendarz zakresowy do filtrowania dokumentów i możliwość wyszukiwania dokumentu danego typu;
- możliwość usuwania tylko tych dokumentów, które klient sam dodał.
- Link aktywacyjny – możliwość ponownego przesłania klientowi.
- Dodawanie użytkownika – wprowadzona możliwość dodania użytkownika bez podania adresu e-mail.
- Dodawanie dokumentów przez biuro księgowe
- możliwość przesyłania klientom dokumentów i dodawania do nich opisów;
- opcja dodawania dokumentów na inny niż aktualny miesiąc;
- dodane dodatkowe pole “typ” w dokumentach “Innych” z możliwością własnego definiowania typu.
- Przenoszenie dokumentów – możliwość przenoszenia dokumentów do dowolnego miesiąca.
- Widok dokumentów – dodany widok listy dla dokumentów sprzedażowych i zakupowych.
- Masowe akcje na dokumentach – możliwość zatwierdzania i usuwania grupowego dokumentów.
- Wystawianie faktur – zmiana w generowaniu nazwy pliku dla faktur na numerfaktury nazwakontrahenta.pdf.