Podatki

Po wybraniu w panelu bocznym Firmy drugą zakładką są Podatki. Dowiedz się, jakie dane są w tej zakładce i w jaki sposób możesz ręcznie wprowadzić podatki. Omawiamy każde pole, które należy uzupełnić i wskazujemy jak przesłać informację o podatkach klientowi.

Podatki – opis zakładki

W zakładce prezentowane są informacje o aktualnych i archiwalnych podatkach. Dane przedstawione są w tabeli, w układzie miesięcznym, na rok wybrany ikoną kalendarza. Podatki mogą być pobrane z programu księgowego przez KonektoSync, lub dodane ręcznie, przyciskiem Dodaj podatek.

W kolumnie Rodzaj podatku generowane są ikony: D – deklaracja, K – korekta, Z – zaliczka, P – prognoza, I – inny typ rozliczenia. Ikona ołówka oznacza, że podatek został wprowadzony ręcznie, a jeżeli brak tej ikony – podatek został automatycznie pobrany przez KonektoSync.

W kolumnie Data wysłania pojawia się informacja ze szczegółową datą i godziną. Po najechaniu kursorem na tę datę wyświetli się informacja w dymku, kto przekazał zestawienie podatku do klienta. Jeżeli zestawienie nie jest przesłane to pole daty jest puste, a przed nim widoczna jest ikona Niezatwierdzona podatek

Zakładka Podatki
Rys. 1. Zakładka Podatki

Ręczne dodawanie podatku

Z panelu bocznego wybierz Firmy [1] i przyciskiem Dodaj podatek [2] otwórz formularz Dodaj podatek

Rys. 2. Dodawanie podatku
Rys. 3. Formularz dodawania podatku

W polu Rodzaj podatku [3] z listy rozwijanej wybierz jaki podatek chcesz wprowadzić;

Rys. 4. Wybór rodzaju podatku

W polu Kwota wpisz kwotę należnego podatku;

W polu Typ rozliczenia [4] z rozwijanej listy wybierz czy wprowadzany podatek to deklaracja, korekta, zaliczka, prognoza lub inny typ rozliczenia. Wybór tych opcji wygeneruje odpowiednią ikonę na stronie głównej w tabeli zestawienia;

Rys. 5. Wybór typu rozliczenia

W polu Okres rozliczenia [5] z kalendarza systemowego wybierz rok i miesiąc, którego dotyczy podatek;

Rys. 6. Wybór okresu rozliczenia

W polu Termin płatności [6] z kalendarza systemowego wybierz określoną datę płatności podatku;

Rys. 7. Wybór terminu płatności

W polu Płatnik [9] z listy rozwijanej wybierz kto jest płatnikiem wprowadzanego podatku – ta opcja dostępna jest wtedy, gdy podatek dotyczy firmy innej niż jednoosobowa działalność gospodarcza. W przypadku Spółki możliwe jest przypisanie podatku wybranemu z listy wspólnikowi (wcześniej należy dodać użytkownika z rolą wspólnika w firmie – zakładka Użytkownicy);

Rys. 8. Płatnik
Rys. 8a. Płatnik

W polu Komentarz dla klienta opcjonalnie możesz wpisać tekst informacyjny o tym podatku, jaki ma być przekazany klientowi. Wpisany komentarz pojawi się na stronie głównej w tabeli zestawienia i będzie widoczny w aplikacji mobilnej i www klienta;

W tym samym formularzu możesz dodać jednocześnie kilka składek, klikając przycisk + [7]

Wprowadzone dane zatwierdź przyciskiem Dodaj [8].

Rys. 9. Dodawanie kilku podatków

Edytowanie i usuwanie danych

W każdej chwili dane możesz edytować w celu uzupełnienia i dokonania zmian lub usunąć ikonami Edytuj podatek [10] i Usuń podatek [11] z prawej strony tabeli na stronie głównej z miesięcznymi zestawieniami podatków.

Rys. 10. Edycja podatku
Rys. 10a. Formularz edycji podatku
Rys. 10b. Usuwanie podatku

Czynność usuwania danych każdorazowo musisz potwierdzić przyciskiem Usuń [12], aby zapobiec przypadkowemu ich usunięciu.

Rys. 11. Potwierdzenie usunięcia podatku

Zatwierdzanie danych

Jeżeli wprowadzone podatki ma widzieć klient, zmiany musisz zatwierdzić przyciskiem Zatwierdź dane [13].

Jeżeli wprowadzone podatki ma widzieć klient, zmiany musisz zatwierdzić. Zatwierdzenie pojedynczego podatku uzyskasz po naciśnięciu ikonki [13],

Rys. 12. Zatwierdzenie określonego podatku

W okienku dialogowym, które pojawi się potwierdzisz swoja decyzję przyciskiem Zatwierdź.

Wysyłanie zatwierdzonego podatku jest możliwe po włączeniu kanałów komunikacyjnych w Ustawieniach głównych Biura Rachunkowego i w Ustawieniach klienta. Jeżeli taki komunikat pojawi się, przejdź do Ustawień.

Rys. 12a. Informacja o konieczności zmian w Ustawieniach

W Konfiguracji poczty e-mail ustaw suwak na pozycji Aktywny

Rys. 12b. Konfiguracja poczty e-mail
Rys. 12c. Informacja o konieczności zmian w Ustawieniach

Ustaw też odpowiednie kanały komunikacji przesuwając suwak na pozycje Aktywny

Rys. 12d. konfiguracja kanałów komunikacji

Po prawidłowym ustawieniu kanałów komunikacji i poczty e-mail oraz wciśnięciu ikonki Zatwierdź podatek pojawi się okno dialogowe, w którym zaznaczając pole [13.1] spowodujesz, że oprócz zatwierdzenia, podatek będzie wysłany mailem. Swój wybór potwierdź przyciskiem Zatwierdź [13.2].

Rys. 13. Zatwierdzenie określonego podatku

Zatwierdzenie wszystkich danych uzyskasz przyciskiem Zatwierdź dane [14]

Rys. 14. Zatwierdzanie danych

Zatwierdzenie wszystkich wybranych podatków, tak jak w przypadku pojedynczego podatku jest możliwe po włączeniu kanałów komunikacyjnych w Ustawieniach głównych Biura Rachunkowego i w Ustawieniach klienta. Jeżeli taki komunikat pojawi się, przejdź do tych ustawień i przesuń wskazane suwaki na pozycję Aktywny.

Rys. 14a. Informacja o konieczności zmian w Ustawieniach
Rys. 14b. Informacja o konieczności zmian w Ustawieniach

Po wciśnięciu przycisku Zatwierdzenie danych [14] pojawi się okno dialogowe, w którym możesz wybrać – czy mają być zatwierdzone wszystkie dane, czy tylko za wybrany miesiąc. W tym miejscu możesz zaznaczyć również, czy dane mają być przesłane klientowi. Wysyłka zestawień tak jak ich zatwierdzenie, jest możliwa po włączeniu kanałów komunikacyjnych w Ustawieniach głównych Biura Rachunkowego i w Ustawieniach klienta.

Wybrane opcje potwierdź przyciskiem Zatwierdź [14.1].

Rys. 15. Zatwierdzenie i wysyłanie zestawienia

Przesyłanie danych do klienta

Wysyłkę pojedynczego podatku uzyskasz po wciśnięciu ikony [15] w tabeli przy podatku za dany miesiąc. Jeżeli chcesz wysłać wszystkie dane, wciśnij przycisk Wyślij zestawienie danych [16].

Rys. 16. Przesyłanie danych do klienta

Wysyłka pojedynczych podatków i zestawień jest możliwa po włączeniu kanałów komunikacyjnych w Ustawieniach głównych Biura Rachunkowego i w Ustawieniach klienta.

Rys. 16a. Informacja o konieczności zmian w Ustawieniach
Rys. 16b. Informacja o konieczności zmian w Ustawieniach

Potwierdź w ukazujących się okienkach wybór zestawienia z wybranym podatkiem za określony miesiąc [15.1] oraz chęć przesłania klientowi wybranego zestawienia [16.1].

Rys. 17. Potwierdzenie wysyłki zestawienia danych
Rys. 18. Potwierdzenie wysyłki zestawienia podatków

Dopóki dane nie zostaną zatwierdzone, na stronie głównej w tabeli  widoczna będzie ikona Niezatwierdzony podatek. Po wysłaniu danych w tym miejscu pojawi się data i godzina przekazania klientowi danych. 

Rys. 19. Potwierdzenie wysyłania zestawienia

Informacja o podatkach u klienta

Klient otrzyma e-maila z zestawieniem. Po wysłaniu danych i ich zatwierdzeniu informacja będzie również dostępna w aplikacji mobilnej na androidzie i w przeglądarce www – panel klienta.

Rys. 20. Zestawienie przesłane do klienta
Rys. 20a. Informacja w aplikacji mobilnej
Rys. 20b. Informacja w panelu klienta – przeglądarka www