Używanie KonektoSmart przez klienta biura księgowego wymaga wcześniejszego utworzenia i aktywowania konta klienta. Konto tworzy biuro, aktywacja konta jest po stronie klienta.
Utworzenie konta klienta
Aby aktywacja konta klienta była możliwa, w panelu biura księgowego musi zostać utworzone takie konto z danymi klienta i jego adresem e-mail [1], na który zostanie przesłany link aktywacyjny.
Klient z rolą firma, przypisaną przez biuro, widzi w swoim panelu wszystkie dane firmy i wspólników.
Jeżeli biuro przypisze klientowi rolę wspólnik, widzi on jedynie dane firmy i swoje, natomiast nie widzi danych pozostałych wspólników (jeżeli tacy są w firmie).
Aktywację konta można przeprowadzić tylko poprzez przeglądarkę internetową. Z aplikacji na Androida można jedynie zalogować się do panelu klienta.
Mail aktywacyjny
Po utworzeniu konta w panelu biura automatycznie zostanie wygenerowany i przesłany do klienta e-mail z linkiem aktywacyjnym. W mailu zamieściliśmy krótką informację o opcjach platformy i możliwościach korzystania z niej, z odnośnikami do bardziej szczegółowych objaśnień.
Aby zalogować się do konta, należy kliknąć link aktywacyjny [2].
Ustawienie hasła do logowania
Po aktywacji konta wyświetli się okno, w którym należy wpisać swoje nowe hasło zawierające minimum 8 znaków, a następnie zatwierdzić zmianę przyciskiem Zapisz hasło [4].
U dołu strony znajduje się informacja dotycząca plików cookies i polityki prywatności. Po zapoznaniu się z tymi tekstami należy je zaakceptować przyciskiem Akceptuję [3].
Jeżeli ustalanie nowego hasła przebiegło prawidłowo, w kolejnym oknie odczytasz komunikat o sukcesie. Tu będzie już możliwe zalogowanie się do panelu po wpisaniu adresu e-mail (login) i ustalonego wcześniej hasła. Logowanie potwierdź przyciskiem Zaloguj [5].
Aplikacja na Androida
W mailu z linkiem aktywacyjnym zawarta jest również informacja o korzystaniu z KonektoSmart poprzez aplikację na urządzenia mobilne, którą można pobrać bezpośrednio ze wskazanego w mailu linku Aplikacja KonektoSmart na Androida [6].
Aplikacja dostosowana jest do urządzeń mobilnych z Androidem. Użytkownicy urządzeń mobilnych z systemem iOS mogą korzystać z panelu klienta w wersji webowej (poprzez przeglądarkę internetową).
W aplikacji na urządzenia z Androidem, okno logowania będzie miało standardową formę jak na rysunku poniżej. Wpisz w poszczególne okienka swój adres e-mail oraz hasło i potwierdź to przyciskiem Zaloguj się. Jeżeli nie pamiętasz swojego hasła, to nie ma problemu. System prześle Ci je ponownie, jeżeli klikniesz tekst – Nie pamiętam hasła.
Teraz możesz już korzystać z systemu KonektoSmart.