Po wybraniu w panelu bocznym Firmy drugą zakładką są Podatki. Dowiedz się, jakie dane są w tej zakładce i w jaki sposób możesz ręcznie wprowadzić podatki. Omawiamy każde pole, które należy uzupełnić i wskazujemy jak przesłać informację o podatkach klientowi.
Podatki – opis zakładki
W zakładce prezentowane są informacje o aktualnych i archiwalnych podatkach. Dane przedstawione są w tabeli, w układzie miesięcznym, na rok wybrany ikoną kalendarza. Podatki mogą być pobrane z programu księgowego przez KonektoSync, lub dodane ręcznie, przyciskiem Dodaj podatek.
W kolumnie Rodzaj podatku generowane są ikony: D – deklaracja, K – korekta, Z – zaliczka, P – prognoza, I – inny typ rozliczenia. Ikona ołówka oznacza, że podatek został wprowadzony ręcznie, a jeżeli brak tej ikony – podatek został automatycznie pobrany przez KonektoSync.
W kolumnie Data wysłania pojawia się informacja ze szczegółową datą i godziną. Po najechaniu kursorem na tę datę wyświetli się informacja w dymku, kto przekazał zestawienie podatku do klienta. Jeżeli zestawienie nie jest przesłane to pole daty jest puste, a przed nim widoczna jest ikona Niezatwierdzona podatek.
Ręczne dodawanie podatku
Z panelu bocznego wybierz Firmy [1] i przyciskiem Dodaj podatek [2] otwórz formularz Dodaj podatek
W polu Rodzaj podatku [3] z listy rozwijanej wybierz jaki podatek chcesz wprowadzić;
W polu Kwota wpisz kwotę należnego podatku;
W polu Typ rozliczenia [4] z rozwijanej listy wybierz czy wprowadzany podatek to deklaracja, korekta, zaliczka, prognoza lub inny typ rozliczenia. Wybór tych opcji wygeneruje odpowiednią ikonę na stronie głównej w tabeli zestawienia;
W polu Okres rozliczenia [5] z kalendarza systemowego wybierz rok i miesiąc, którego dotyczy podatek;
W polu Termin płatności [6] z kalendarza systemowego wybierz określoną datę płatności podatku;
W polu Płatnik [9] z listy rozwijanej wybierz kto jest płatnikiem wprowadzanego podatku – ta opcja dostępna jest wtedy, gdy podatek dotyczy firmy innej niż jednoosobowa działalność gospodarcza. W przypadku Spółki możliwe jest przypisanie podatku wybranemu z listy wspólnikowi (wcześniej należy dodać użytkownika z rolą wspólnika w firmie – zakładka Użytkownicy);
W polu Komentarz dla klienta opcjonalnie możesz wpisać tekst informacyjny o tym podatku, jaki ma być przekazany klientowi. Wpisany komentarz pojawi się na stronie głównej w tabeli zestawienia i będzie widoczny w aplikacji mobilnej i www klienta;
W tym samym formularzu możesz dodać jednocześnie kilka składek, klikając przycisk + [7]
Wprowadzone dane zatwierdź przyciskiem Dodaj [8].
Edytowanie i usuwanie danych
W każdej chwili dane możesz edytować w celu uzupełnienia i dokonania zmian lub usunąć ikonami Edytuj podatek [10] i Usuń podatek [11] z prawej strony tabeli na stronie głównej z miesięcznymi zestawieniami podatków.
Czynność usuwania danych każdorazowo musisz potwierdzić przyciskiem Usuń [12], aby zapobiec przypadkowemu ich usunięciu.
Zatwierdzanie danych
Jeżeli wprowadzone podatki ma widzieć klient, zmiany musisz zatwierdzić przyciskiem Zatwierdź dane [13].
Jeżeli wprowadzone podatki ma widzieć klient, zmiany musisz zatwierdzić. Zatwierdzenie pojedynczego podatku uzyskasz po naciśnięciu ikonki [13],
W okienku dialogowym, które pojawi się potwierdzisz swoja decyzję przyciskiem Zatwierdź.
Wysyłanie zatwierdzonego podatku jest możliwe po włączeniu kanałów komunikacyjnych w Ustawieniach głównych Biura Rachunkowego i w Ustawieniach klienta. Jeżeli taki komunikat pojawi się, przejdź do Ustawień.
W Konfiguracji poczty e-mail ustaw suwak na pozycji Aktywny
Ustaw też odpowiednie kanały komunikacji przesuwając suwak na pozycje Aktywny
Po prawidłowym ustawieniu kanałów komunikacji i poczty e-mail oraz wciśnięciu ikonki Zatwierdź podatek pojawi się okno dialogowe, w którym zaznaczając pole [13.1] spowodujesz, że oprócz zatwierdzenia, podatek będzie wysłany mailem. Swój wybór potwierdź przyciskiem Zatwierdź [13.2].
Zatwierdzenie wszystkich danych uzyskasz przyciskiem Zatwierdź dane [14]
Zatwierdzenie wszystkich wybranych podatków, tak jak w przypadku pojedynczego podatku jest możliwe po włączeniu kanałów komunikacyjnych w Ustawieniach głównych Biura Rachunkowego i w Ustawieniach klienta. Jeżeli taki komunikat pojawi się, przejdź do tych ustawień i przesuń wskazane suwaki na pozycję Aktywny.
Po wciśnięciu przycisku Zatwierdzenie danych [14] pojawi się okno dialogowe, w którym możesz wybrać – czy mają być zatwierdzone wszystkie dane, czy tylko za wybrany miesiąc. W tym miejscu możesz zaznaczyć również, czy dane mają być przesłane klientowi. Wysyłka zestawień tak jak ich zatwierdzenie, jest możliwa po włączeniu kanałów komunikacyjnych w Ustawieniach głównych Biura Rachunkowego i w Ustawieniach klienta.
Wybrane opcje potwierdź przyciskiem Zatwierdź [14.1].
Przesyłanie danych do klienta
Wysyłkę pojedynczego podatku uzyskasz po wciśnięciu ikony [15] w tabeli przy podatku za dany miesiąc. Jeżeli chcesz wysłać wszystkie dane, wciśnij przycisk Wyślij zestawienie danych [16].
Wysyłka pojedynczych podatków i zestawień jest możliwa po włączeniu kanałów komunikacyjnych w Ustawieniach głównych Biura Rachunkowego i w Ustawieniach klienta.
Potwierdź w ukazujących się okienkach wybór zestawienia z wybranym podatkiem za określony miesiąc [15.1] oraz chęć przesłania klientowi wybranego zestawienia [16.1].
Dopóki dane nie zostaną zatwierdzone, na stronie głównej w tabeli widoczna będzie ikona Niezatwierdzony podatek. Po wysłaniu danych w tym miejscu pojawi się data i godzina przekazania klientowi danych.
Informacja o podatkach u klienta
Klient otrzyma e-maila z zestawieniem. Po wysłaniu danych i ich zatwierdzeniu informacja będzie również dostępna w aplikacji mobilnej na androidzie i w przeglądarce www – panel klienta.