Kategorie
Porady Prowadzenie biura księgowego

Biuro rachunkowe – jak prowadzić stronę w mediach społecznościowych?

Wiele osób twierdzi, że prowadzenie kanału firmy w mediach społecznościowych, to w dzisiejszych czasach sprawa oczywista. W efekcie w sieci istnieją niezliczone ilości kont, które świecą pustkami i nie są aktualizowane od dawna. To nie jest dobra wizytówka dla jakiejkolwiek firmy, a na pewno nie dla biura rachunkowego, które musi pilnować wizerunku rzetelnej i terminowej firmy. Jak, więc prowadzić media społecznościowe, aby nie frustrować się, gdy przychodzi czas opublikowania posta i nie marnować czasu?

Po co i dla kogo?

Jeśli prowadzisz już konto w mediach społecznościowych, ale tematy na posty nie przychodzą, a Ty wciąż się głowisz co wrzucić, zacznij od tego, po co Ci w ogóle media społecznościowe? Bo inni też mają? Bo to modne? Jeśli nie wiesz do końca jaki jest Twój cel, ciężko też zaplanować konkretne działania. Powiedzmy, że Twoimi klientami są małe, początkujące firmy. Jeśli chcesz do nich dotrzeć i pozyskać w ten sposób nowych klientów, zastanów się co ich może zainteresować.

Pomysły na posty dla wspomnianej grupy:

  • wyjaśnienie podstawowych pojęć księgowych, które początkującym przedsiębiorcom pozwolą zdobyć istotną wiedzę (to co dla Ciebie jest oczywiste, dla innych niekoniecznie)
  • udostępnianie artykułów o ważnych zmianach w przepisach
  • informacje o akcjach prowadzonych przez Twoje biuro, na przykład spotkaniach online, webinarach
  • sytuacje z życia biura księgowego i jego pracowników (na przykład zmiana siedziby, rocznica otwarcia firmy, zatrudnienie nowego pracownika)
  • jeśli w swoim biurze księgowym wdrażasz nowoczesne rozwiązania dla swoich klientów, takie jak KonektoSmart, również możesz o tym pisać
  • nagrody, nominacje i inne osiągnięcia biura i jego pracowników
  • media społecznościowe, to również rozrywka i lżejsze treści. Jeśli na przykład któremuś z pracowników zdarza się przyprowadzić do biura swojego psa, możesz wrzucić zdjęcie z miłych odwiedzin. Pokaż swoją ludzką i pozytywną stronę, wokół masz sporo inspiracji!
  • promocje, nowe usługi itp.
  • ankiety i pytania do klientów

To kilka przykładów dla wybranej grupy odbiorców, ale jeśli już zrobisz sobie wstępną listę tematów, czas na krok drugi.

Kalendarz publikacji

Żeby uporządkować wszystkie pomysły i ułatwić sobie pracę, zrób kalendarz postów.
Ustal ile chcesz ich publikować miesięcznie i w jakich odstępach czasu. Potem możesz przeznaczyć sobie jeden dzień na przygotowanie większości materiałów, a nawet ustawić automatyczną publikację. Wiadomo, że nie będzie to możliwe w przypadku newsów, ale dużą część postów można zaplanować. I pamiętaj! Media społecznościowe, to nie słup reklamowy, wrzucanie głównie wpisów z ofertą odstraszy ewentualnych fanów.

Kiedy publikować?

Przyjmijmy, że chcesz publikować 1 wpis w tygodniu, jednak nie wiesz, który tydzień będzie najlepszy pod względem zasięgów. Nie pozostaje Ci nic innego jak eksperymentowanie. Na początek wrzucaj posty w różne dni i o różnych godzinach, obserwując, które generują najwięcej wyświetleń. Może Twoi odbiorcy najbardziej aktywni są wieczorami po pracy, kiedy na spokojnie mogą usiąść do komputera i przejrzeć media społecznościowe?

Pozyskiwanie fanów

Kiedy już przebrniemy przez stworzenie profilu, wymyślimy posty i terminy publikacji, pojawia się kolejny, ważny problem. Jak ściągnąć odbiorców na profil naszego biura księgowego? Zacznij od swoich obecnych klientów. Wyślij im mail, że zapraszasz do obserwowania profilu Twojego biura, dopisz też adres w stopce maila.
Możesz również mówić o tym klientom przychodzącym do Twojego biura i postawić na biurku małą wizytówkę z adresem profilu. To część, która często jest pomijana, a to właśnie nasi dotychczasowi klienci będą generować nam najwięcej interakcji. 

A jak pozyskać nowych odbiorców?

Do dyspozycji mamy płatne reklamy, ale dobrym wyjściem jest też aktywne uczestnictwo w grupach dla przedsiębiorców na których pada wiele pytań związanych z księgowością. Można wtedy odpowiedzieć na pytanie i zachęcić do dalszego kontaktu z biurem. 

Możesz również „podglądać” konkurencję, jednak pamiętaj, że ona też nie jest nieomylna i nie zawsze warto kopiować pomysły.

Media społecznościowe, to bardzo pojemny temat, mam jednak nadzieję, że dzięki tym radom będzie Ci nieco łatwiej poruszać się w temacie – powodzenia!

A jeśli chcesz dowiedzieć się na ten temat jeszcze więcej, przeczytaj ten cykl: https://blog.konektosmart.pl/wizerunek-i-promocja-biura-ksiegowego-cz-1/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

seven + 2 =