Kategorie
Biuro Rachunkowe - pomoc Samouczek KonektoSmart

Jak dezaktywować lub usunąć konto klienta w KonektoSmart?

Bez względu na to czy Twój klient zawiesza działalność, czy zmienia biuro, możesz w łatwy sposób zawiesić lub dezaktywować jego konto. Oto co musisz zrobić krok po kroku:

Dezaktywacja konta

Ta opcja przydaje się kiedy czasowo chcemy zablokować dostęp klientowi do jego konta w KonektoSmart. Nadal jego dane będą znajdowały się w systemie i po ponownej aktywacji i aktualizacji będzie miał do nich dostęp.

Aby dezaktywować konto, należy wejść w dane firmy, kliknąć „Edytuj„, a następnie kliknąć przełącznik „Aktywna„. Sprawi to, że dana firma nie będzie mogła się już logować do systemu. Za taką firmę nie będą naliczane opłaty. Najlepiej w takiej sytuacji usunąć taką firmę z aktualizowanych w KonektoSync, co opiszę w dalszej części wpisu.

Usuwanie konta klienta

Aby trwale usunąć konto, należy przede wszystkim zacząć od usunięcia firmy z aktualizowanych w programie KonektoSync. Jeśli tego nie zrobimy, a tylko usuniemy firmę w panelu biura, przy kolejnej synchronizacji danych ta firma pojawi się znów jako aktywna!

W programie KonektoSync w zakładce „Aktualizuj dane„, należy zaznaczyć wybraną firmę, a następnie „Usuń wybrane firmy z listy aktualizowanych„. Tak samo możemy zrobić w przypadku dezaktywowanej firmy, aby nie pobierać jej danych w czasie zawieszenia.

Pobranie danych

Warto przed usunięciem konta klienta pobrać jego dokumenty, które mogą przydać mu się na przykład przy przechodzeniu do innego biura.
Można to zrobić wchodząc na daną firmę w panelu biura księgowego i klikając zakładkę „Dokumenty„, a następnie”Pobierz„. Tam mamy kilka wariantów, zalecamy, aby wybrać „Dokumenty w jednym pliku” i „Plik ZIP”, wtedy dokumenty zostaną pobrane pojedynczo, ale w jednym pliku zbiorczym do rozpakowania.

Obejrzyj wideo

Przygotowaliśmy również wideo w którym zobaczysz jak usunąć i dezaktywować konto klienta krok po kroku!