Prowadzisz małe biuro rachunkowe i czujesz, że ciężko przebić się przez oferty banków, które coraz częściej oferują usługi księgowe, albo dużych biur, które mają spory budżet na reklamy?
Nie martw się, to, co wydaje Ci się słabością, może zadziałać na Twoją korzyść!
Przeczytaj przykładową wypowiedź na temat małych biur, którą znalazłam na forum internetowym:
„Rzeczywiście takie małe firemki są najlepsze bo wszystkiego dopilnują i można spać spokojnie. Nie to co w dużych firmach gdzie pracownicy robią każdą deklarację bez zastanowienia a potem korekta za korektą.”
Na rynku jest zapotrzebowanie na duże i małe firmy księgowe, bo klienci mają bardzo zróżnicowane potrzeby i poglądy.
Sprawdziliśmy jakie wątpliwości mają potencjalni klienci, stojący przed wyborem biura rachunkowego.
Jak rozwiać obawy klientów?
Czego boją się klienci:
- W małych biurach nie znajdę księgowego, który będzie znał moją niszę
Może być to prawdą, gdyż im więcej pracowników, tym większa szansa, że ich kompetencje i doświadczenie będą różne.
Ważne jest, żeby małe biuro promując swoje usługi jasno, komunikowało, do jakiej niszy chce trafić. Branża medyczna? A może transport? Warto reklamować się wtedy dokładnie na niszę, którą pracownicy biura znają i potrafią dobrze obsługiwać.
2. Nie wiem, czy w małych biurach pracownicy szkolą się tak często, jak w dużych
Przyjęło się, że duże firmy częściej systemowo inwestują w rozwój i szkolenie pracowników. Jeśli Twoje biuro jest małe, ale nastawione na jakość i rozwój, koniecznie komunikuj to swoim przyszłym klientom!
Pisz o tym na swojej stronie, chwal się w mediach społecznościowych – niech Twoi klienci widzą, że Wasza wiedza jest aktualna, a zespół ambitny.
3. Duże biura mają zazwyczaj sporo opinii w sieci, nie wiem jak sprawdzić wiarygodność małego biura, o którym nie ma zbyt dużo informacji.
Na tę obawę można łatwo zaradzić! Nie musisz nagle zakładać dwudziestu wątków na forach internetowych, żeby chwalić swoje biuro.
Masz przecież zaufanych klientów, którzy na pewno zgodzą się na napisanie rekomendacji. Jeśli nie masz jeszcze wizytówki Google, załóż ją i poproś klientów o napisanie komentarza. Najlepszą są prawdziwe recenzje od dotychczasowych klientów, ktoś, kto jest zadowolony z usług, powinien zgodzić się na napisanie tych kilku słów, aby pomóc Ci w promocji firmy.
4. Małe biura rzadko stawiają na nowoczesne rozwiązania i nie obsługują klientów przez Internet
Klienci mają bardzo różne potrzeby – jedni lubią przyjechać do biura i załatwić wszystko osobiście, a dla innych to istna katorga i wolą załatwiać wszystko online. Bo skoro zamawiamy zakupy online, w pracy mamy wideokonferencje, współpraca z klientami z całego świata jest dziś prostsza niż kiedykolwiek, to dlaczego biuro księgowe, nie może być bardziej online?
Pewnie pierwsze, o czym pomyślisz, to koszty i czas wdrożenia nowego systemu. Fakt – duża część programów automatyzujących pracę biura jest dedykowana średnim i dużym podmiotom. A co, jeśli istniałby system, który dostępny jest nawet dla księgowych obsługujących jednego klienta, jego koszt byłby mniejszy niż kubek kawy, a wdrożenie trwałoby 15 minut? Tak, to właśnie KonektoSmart.
Elektroniczna wymiana dokumentów i OCR faktur, automatyczna wysyłka comiesięcznych zestawień do klientów, aplikacja mobilna, czy automatyczne przypomnienia o dostarczeniu dokumentów – to tylko część jego funkcjonalności. Przez miesiąc można wypróbować go za darmo i bez zobowiązań, a wsparcie przy wdrożeniu jest darmowe. Może warto pokazać swoim klientom, że małe biuro również może dotrzymywać im kroku?
5. Niby biuro księgowe jest małe, ale ceny ich usług są większe niż biura online, czy księgowej online proponowanej przez bank przy zakładaniu konta
„Młodzi” przedsiębiorcy nieznający za bardzo realiów prawno-księgowych, często patrzą głównie na cenę. Nie widzą tego, że usługi księgowej online proponowane przez bank są tanie, dopóki nie pojawią się problemy, czy bardziej złożone zagadnienia. Wtedy „dokupienie” dodatkowych godzin pracy księgowej mocno powiększa koszty, a szybki i stały kontakt też ma dodatkową cenę. Warto podkreślać, że w małym biurze przedsiębiorca będzie bardziej „zaopiekowany”, a nieco wyższa cena wynika z indywidualnego podejścia i wielu plusów, które małe biuro powinno zdecydowanie komunikować!
A jakie plusy małych biur wymieniają klienci?
- miła atmosfera i indywidualne podejście
- szybki kontakt z biurem
- większe zaufanie
- księgowa/wy znają problemy danego klienta i pomagają w optymalizacjach
- można liczyć na bardziej „ludzkie” i empatyczne traktowanie
Małe jest piękne
Porzuć kompleksy i walcz o klientów, wykorzystując swoje niezaprzeczalne plusy! Na rynku jest miejsce dla małych, średnich i dużych biur, istotne jest, aby do swojej grupy docelowej komunikować najważniejsze dla niej cechy.
A jeśli chcesz dowiedzieć się jak promować swoje biuro w sieci, przeczytaj kolejny artykuł:
I koniecznie wypróbuj KonektoSmart! 🙂