Klienci biura księgowego wymagają sprawnej obsługi księgowej i rzetelnego wsparcia, których w obowiązującym systemie prawnym nie można pominąć – ale nie tylko.
Coraz częściej chcą, aby biuro księgowe było nowoczesne i elastyczne. Jeśli takie nie jest, rozglądają się za ofertami licznej konkurencji.
Czy Twoje biuro jest nowoczesne?
Czy chętnie wybiorą je klienci?
Czy ci, z którymi już współpracujesz nie zechcą przenieść się gdzie indziej?
Na te pytania odpowiesz sobie, analizując oczekiwania właścicieli firm szukających odpowiedniego biura rachunkowego.
Czego oczekują?
Przede wszystkim sprawnej obsługi księgowej i rzetelnego wsparcia, których w obowiązującym systemie prawnym nie można pominąć.
1. Czy biuro zapewnia im stały wgląd do dokumentacji księgowej firmy i aktualnych rozliczeń?
Każdy przedsiębiorca chce wiedzieć, jakie operacje w jego firmie przeprowadzają księgowi, jaki jest aktualny stan przychodów i kosztów, które koszty zostały zaksięgowane, oraz jakie opłaty musi ponieść w danym miesiącu. Do tego chce to wiedzieć szybko, więc dzwoni, pisze i pyta.
Aby przedsiębiorca mógł na bieżąco mieć wgląd do danych księgowych swojej firmy, warto umożliwić klientom wgląd w dokumentację firmy online 24 h/dobę, przez 7 dni w tygodniu. Dzięki temu właściciel firmy może przeprowadzać bieżącą analizę finansów, zaplanować wydatki i zoptymalizować swoje należności podatkowe.
2. W jakiej formie można współpracować i komunikować się
Dobrze, jeżeli współpraca z biurem może być prowadzona różnymi sposobami, a o ich wyborze decyduje klient. Dobrze również, gdy przedsiębiorca ma do wyboru coraz powszechniejszy dostęp poprzez aplikację mobilną ze swojego telefonu i jednocześnie możliwość korzystania z wersji online bezpośrednio w przeglądarce internetowej. Nie powinno mieć też znaczenia z jakiego sprzętu cyfrowego w danej chwili korzysta. Współpraca i komunikacja zawsze powinny być łatwe, jak najbardziej intuicyjne i szeroko dostępne.
3. W jakiej formie biuro przyjmuje do rozliczeń dokumenty księgowe?
Oszczędność czasu i kosztów gwarantuje tylko takie biuro, które nie pozostaje tylko przy tradycyjnej formie dostarczania dokumentów w wersji papierowej, ale umożliwia ich przekazywanie w wersji elektronicznej. Dobrze gdy klient może to zrobić pocztą e-mail, a jeszcze lepiej, gdy w tym celu wykorzysta swój telefon. Zrobienie zdjęcia lub zeskanowanie i przesłanie telefonem dokumentu znacznie ułatwi i usprawni mu współpracę z biurem.
4. Czy biuro zapewnia właściwy poziom wsparcia merytorycznego i prawnego?
Istotne jest nie tylko jak dużą wiedzę posiadają księgowi, ale czy dzielą się nią ze swoimi klientami. Współcześni przedsiębiorcy są coraz bardziej świadomi zmian prawnych, które wpływają na ich biznes. Lepiej jak najszybciej informować podatników o takich sytuacjach niż później odpowiadać na gorączkowe pytania zaniepokojonych klientów, którzy na własną rękę szukają informacji w sieci i często błędnie je interpretują, co prowadzi do późniejszych problemów. Takie informacje dobrze przekazywać online lub w formie wiadomości sms, w zależności od preferencji klienta.
5. Jakie inne udogodnienia oferuje biuro?
Coraz częściej klienci oczekują też od biura księgowego, że te zapewni im inne, dodatkowe usługi podnoszące standard obsługi. Wachlarz oczekiwań jest bardzo szeroki, ale wielu jest zgodnych, że zsynchronizowanie wystawiania i przesyłania faktur z rozliczeniami, to opcja usprawniająca przekazywanie dokumentacji księgowej. Wobec ogromu programów do fakturowania, jakie dostępne są na rynku, fakturowanie online z opcją bezpośredniego przesłania do kontrahenta i do księgowości jest bardzo dobrym i oczekiwanym rozwiązaniem.
Jeżeli Twoje biuro spełni te 5 oczekiwań, z łatwością pozyskasz nowych klientów, a ci, którzy już nimi są – nie będą szukali innego. Jeżeli chcesz sprostać coraz wyższym oczekiwaniom swoich obecnych i przyszłych klientów oraz wyprzedzić konkurencję skorzystaj z systemu KonektoSmart, który w pełni odpowiada na nie. KonektoSmart pozwoli Ci dostosować standardy do aktualnych i przyszłych potrzeb i zoptymalizować pracę Twojego biura.