We wrześniu wprowadziliśmy kilka dużych zmian, które związane są z wymogami prawnymi, jak i uwagami od Was. Poniżej znajduje się spis wspomnianych nowości wraz z ilustracjami.
Przypisywanie pracowników do obsługiwanych firm
Biuro księgowe może teraz przypisać firmie znajdującej się w systemie jej opiekuna. Ułatwi to znacznie współpracę w ramach jednego biura. Wchodząc w zakładkę „Pracownicy”, na liście pracowników widać ile firm przypisanych jest do danego pracownika.

Przypisywanie pracownika – sposób pierwszy
Aby przypisać pracownika do firmy, należy wejść na podstronę danego pracownika, przejść do zakładki „Przypisane firmy” i kliknąć „Przypisz firmę”. Pojawi się lista wszystkich firm dodanych w panelu z których należy zaznaczyć te, do których ma zostać przypisany pracownik, a następnie kliknąć „Przypisz”.
UWAGA! Pracownicy po zalogowaniu zobaczą tylko przypisanych pracowników, pod warunkiem, że opcja „Ogranicz dostęp pracowników do firm” jest włączona. W innym przypadku zobaczy listę wszystkich firm znajdujących się w systemie.

Sposób drugi
Drugim sposobem na przypisanie firmy do pracownika jest wejście na podstronę danej firmy, przejście na zakładkę „Dane firmy” i kliknięcie ikonki „+”, co otworzy listę pracowników. Wystarczy kliknąć wybranego pracownika i zostanie on przypisany do firmy.

Na liście firm, widać do której z nich przypisany jest pracownik.
Po najechaniu na kółko z inicjałami, widać jego imię i nazwisko.
Firma może mieć przypisanych wielu pracowników.

Kody GTU na fakturze i JPK VAT
Zgodnie z najnowszymi zmianami w przepisach, dodaliśmy kody GTU, które można wybrać podczas wystawiania faktury. Biuro księgowe może pobrać faktury wystawione w systemie w formie pliku JPK_VAT.







Informacja o aktywacji konta przez użytkownika
W panelu biura księgowego w zakładce „Użytkownicy” na podstronie firmy, można teraz zobaczyć do którego z klientów został wysłany link aktywacyjny i kto aktywował konto w systemie. Można również szybko wysłać pierwszy lub kolejny link aktywacyjny.





Logowanie pracownika biura do KonektoSync
Zmienił się sposób logowania pracownika do KonektoSync.
Od teraz pracownik po pobraniu programu loguje się swoimi danymi, a nie ogólnymi danymi biura. Dzięki temu zobaczy opcję aktualizacji danych wyłącznie dla firm do których jest przypisany, jeśli ta opcja została włączona przez biuro w panelu.
Możliwość dodawania plików z rozszerzeniem .sta
Od teraz można dodawać do systemu pliki z dokumentami o rozszerzeniu „.sta”.
Optima księga handlowa – uwzględnienie kosztów i przychodów
Synchronizując dane za pomocą KonektoSync z programu Optima, koszty i przychody pobierają się z zestawienia obrotów i sald kont wynikowych jako suma kolumny Per saldo.
Panel główny pracownika
Zmienił się wygląd panelu pracownika, znajdują się tam najważniejsze informacje o przypisanych do niego firmach pokazane w czytelny sposób w panelu głównym. Dodaliśmy również zakładkę „Zestawienia”, która do tej pory dostępna była dla administratora biura. Również w tym przypadku pracownik widzi tylko dane firm do których jest przypisany.

Co dalej?
Obecnie pracujemy nad OCR-em dokumentów, aby już w październiku udostępnić darmową wersję do przetestowania.